Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Herzele

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Herzele Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Ruben Ponnet

Lid sinds 19 augustus 2019

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 3 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Wijteveldstraat (kouterweg): verharding rijweg vervangen door 2 "stroken"

Ruben Ponnet•3 jaar geleden De Wijteveldstraat is tussen nummer 53 en de helling richting Kampenstraat hoofdzakelijk een kouterbaan met akkers met hoofdzakelijk +3.5t verkeer. Hier kan de huidige verharding worden uitgebroken en vervangen worden door waterdoorlatende tegels in combinatie met aarde (of iets anders). Het gaat hier om ongeveer 1 - 1.2km met een breedte van 3m, wat zou uitkomen op een gemiddelde van 3 300m2Rekening houdend met fietsers en mindervaliden kan de huidige verharding thv het wandelpad richting trambaan blijven.

Buurtfeest of buurtconcert

Ruben Ponnet•7 jaar geleden Zet 1x Of 2x per jaar bepaalde straten af per (1 a 2) deelgemeenten en geef een buurtfeest voor iedereen!Nodig een goede muziekgroep uit, huur bij pede een drankinstallatie en huur een aantal foodtrucks. Elke inwoner koopt wat hij/zij wilt eten of drinken en verdeel de opbrengst tussen de foodtruckers (voor de huur) en de gemeente.Plaatsen waar dit zou moeten lukken: ressegem: blauwstraat - borsbeke wijteveldstraat/pastorijstraat - herzele oudendries - hillegem diepestraat - ...

zijweg Houtemstraat doodlopend maken

Ruben Ponnet•3 jaar geleden De Houtemstraat thv de frituur is een straat waar er de regeling "uitgezonderd plaatselijk" verkeer geldt. Ondanks de regeling wordt dit vaak gebruikt als doorsteek van Borsbeke richting Houtem.men kan het asfalt thv de frituur openbreken en er een groenperkje zetten zodat er geen doorgaand verkeer mogelijk is. Door dit uit te voeren moet iedereen via de vierwegen rijden. Over de grootte heb ik geen idee maar het zou zeker gaan om een straatbreedte van gemiddeld 3 meter en een diepte van 15 meter.Dit is volgens mij een win-win-win situatie: geen sluipverkeer meer - meer groen - een mogelijkheid voor een fietsverbinding richting SLH.
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab